15 Ιανουαρίου 2016

Ίδρυση συντεχνίας Διδακτορικών Επιστημόνων Διδασκαλίας και Έρευνας (ΔΕΔΕ)

Δελτίο Τύπου - Λευκωσία, 13 Ιανουαρίου 2016

Ανακοινώνουμε την ίδρυση μιας καινούργιας παγκύπριας συντεχνίας, που αφορά μια μεγάλη μερίδα εργαζομένων στον νευραλγικό χώρο της ακαδημαϊκής έρευνας και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η συντεχνία Διδακτορικών Επιστημόνων Διδασκαλίας και Έρευνας (ΔΕΔΕ) ιδρύθηκε την 6η Νοεμβρίου 2015 στη Λευκωσία, εγγράφηκε στον Έφορο Συντεχνιών στις 17/12/2015 και έχει την έδρα της στη Λευκωσία (Πανεπιστήμιο Κύπρου). Μέλη της μπορούν να γίνουν όλοι οι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου που ασχολούνται με την ακαδημαϊκή έρευνα ή και τη διδασκαλία αλλά δεν κατέχουν οργανικές θέσεις στα κυπριακά δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια. 

Πρόκειται για ένα μεγάλο και ολοένα αυξανόμενο αριθμό επιστημόνων, στην εργασία των οποίων βασίζεται σε μεγάλο βαθμό η συνεχής επέκταση της κυπριακής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας.Επιστημόνων που παρά την υψηλή εξειδίκευση, τα προσόντα και την εμπειρία τους, εργοδοτούνται είτε σε ωρομίσθια βάση (διδασκαλία), είτε με συμβόλαια περιορισμένης διάρκειας (έρευνα), που ανανεώνονται διακεκομμένα για χρόνια, στην πλειοψηφία τους με χαμηλούς μισθούς, χωρίς τα περισσότερα από τα αυτονόητα εργασιακά δικαιώματα και ωφελήματα και γενικά σε συνθήκες εργασιακής ανασφάλειας. Παρά το ότι αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων στα οποία εργάζονται, δεν έχουν ουσιαστική συμμετοχή στα σώματα και τις διαδικασίες της ακαδημαϊκής κοινότητας, ενώ, παρόλο που συχνά πρωταγωνιστούν στην έρευνα, έχουν υποβαθμισμένους ρόλους στα ερευνητικά προγράμματα ως αποτέλεσμα της εργασιακής σχέσης που έχουν με τα πανεπιστήμια. 

Η ΔΕΔΕ έχει στόχο να στηρίξει τους επισφαλώς εργαζόμενους ερευνητές και διδάσκοντες σε όλα τα κυπριακά πανεπιστήμια για να διεκδικήσουν βελτίωση της θέσης των νέων επιστημόνων στον κυπριακό ακαδημαϊκό χώρο καθώς και των όρων και των συνθηκών εργασίας τους. Θεωρούμε ότι αυτό δεν εξυπηρετεί μόνο τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των μελών της, αλλά συνολικά την κυπριακή έρευνα και τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς οι όροι της ερευνητικής και διδακτικής εργασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ποιότητα της παραγόμενης έρευνας και της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την αναβάθμιση των οποίων θέτει ως προτεραιότητα

2 σχόλια:

  1. Είναι κάτι σαν τους intermitents du spectacle στην Γαλλία δηλαδή. Αυτοί που βάλλουν την ράσιη πουκάτω για έναν βούκκο ψουμί, μιαν ελπίδα για καλλύττερες μέρες τζιαι μιαν γραμμή στο CV αντί για χρονική τρύπα, για να πιάννουν την δόξα αυτοί που εκαταφέραν να βολευτούν. Τζιαι όπως εν ο νόμος του νεοκαπιταλισμού, αν θέλεις. Η δέχεσαι τζιαι έχεις τα ελάχιστα, ή δεν δέχεσαι τζιαι πιάννω άλλον που την μάζα που καρτερά.

    Μια συντεχνία. Το μόνον λογικόν εργαλείον. Τί άλλον; Άραγες σου με ποιάν θα μοιάζει τζιαι με ποιάν θα είναι στρατηγικός σύμμαχος; με την Πασυδή, με την ΕΤΥΚ, με τζιείνην των οικοδόμων της Σέκ οξά με τζιείνην των οικοδόμων της ΠΕΟ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως τα λαλείς Acera κάτι του τύπου Intermittents de la connaissance… ή de la recherche ή de l’éducation…

      Με τι ε να μοιάζει εν εύλογον ερώτημα… αν τζιαι νομίζω δεν θα μοιάζει με αυτές που προανάφερες. Το σημαντικό πάντως είναι να μοιάζει με τζείνους που εκπροσωπεί!

      Διαγραφή